torsdag den 8. december 2011

7 (8 ups) December





Her kommer så dagens indlæg, lidt for sent for jer. Dog er det stadig den 7 December ved mig så det må går for denne gang. Var simpelthen for træt til at skrive indlægget i går aftes så det kunne være klar til jer om morgen. Så nu for i bare 2 indlæg i kan læse hvilket jo lyder rimligt win win i mine øre.

Så dagens indlæg kommer til at handle om fodbold, den amerikanske af slagsen. Jeg kan garanter der kommer mindst to mere indlæg fodbold relateret. Denne gang er det ikke om nogen bestemt fodbold begivenhed, mere bare om min general oplevelse med fodbold her over.

Fodboldt er stort, meget stort. Hvis du ikke kan lide fodbold så har du et stort problem for det fylder så meget. For mig er der 4 hold der betyder/ har betydet noget. Green Bay Packers, Wisconsin NFL hold. Wisconsin Badgers, største universitet hold. Hartford Orioles , min High Schools hold og så mit hold for en ugen, Senior Girls.

Det hele med mit hold kommer der et indlæg om en anden dag så det vil jeg ikke gå i detaljer med. Så jeg vil starte med at skrive om skolens hold, min skoles hold var ikke så godt. Alle kampe jeg så tabte de, men jeg fandt ud af at det ikke rigtig er så vigtigt hvor gode de er. For til de kampe jeg var med til var der altid en masse der heppede på dem, folk klædt i orange og sort fra top til tå. Elve afdeling hvor der blev hoppet en masse og råbt kampråb. Fantastik oplevelse at stå der og føle alle menneskerne der går så meget op i det. Man bliver fanget og hevet med, man har intet forsvar man bliver en fodbold fan. Det er ikke som i filmene på min High School, fodboldt holdt bliver ikke set som guderne. Men der er stadig respekt for dem. Hver fredag når de havde kamp havde de deres fodbold trøje på i skolen. De havde en ude og en hjemme trøje. Normalt giver de den de ikke skal bruge om aften til enten deres kæreste eller en anden pige så de kan have den på i skolen.  De trænede rigtig hårdt, hver dag. Det er meget vigtigt for skolen.

Prøv at forstil jer hvor vigtig packers eller badgers er, når skolens lidt dårlige hold er så vigtig. Man kan se i skolen hvis Packers har kamp om aftenen eller spillede kamp dagen før. Så er skolen fyldet med gul og grønt packers tøj. Om søndagen holdes der Packer Party hvor man hvis man har et stort fjernsyn invitere folk over for at se kampen. Packers har vundet 12 kampe i streg og de vandt superbowl sidste år. Jeg håber de gør det sammen mens jeg er her, det ville være fedt! Jeg har en packer trøje :) Jeg er stor fan, selvom jeg tit falder i søvn under kampen. Søndag er det let at blive træt, og kampene er rigtig lange. Jeg ser gerne starten falder i søvn i midten og vågner op til slutningen. Men jeg er stor fan! Jeg er et ostehoved og stolt af det.

Så er der Wisconsin Badgers som er det største universitet hold i Wisconsin. De er Universitet of Wisconsin Madison hvor min værst bror går.  De er også meget populære, deres farver er rød og hvid. Så jeg kan godt lide dem fordi det er de samme farver som Danmark. Jeg har en Badgers hættetrøje jeg er meget glad for.  Til deres kampe er der altid rigtig, rigtig, rigtig mange elever og de er helt vildt! De laver sådan en dans på et tidspunkt. Det er ret vildt.

Det jeg bedste kan lide ved fodbold her er at alle til kampen har enten en holdtrøje på, eller tøj i holdets farver. Alle går så meget op i det og man bliver selv revet med. Selv hvis de ser det i fjersynet så er det klædt helt i hold farver. Det er så fedt. Kommer til at savne det når jeg kommer tilbage til Danmark. For jeg har ikke tænkt mig at se det midt om natten.

Så der er lidt om det fodboldt jeg oplever og hvordan jeg synes det er. Håber i alle har haft en god dag og at i kan overleve at indlægget ikke kom den 7 December for jer men kun den 7 December for mig.


Here is then the days post, a little late for the people in Denmark. However, it is still the 7th by me so for this time it will be okay. I was just so tired last night, I didn’t have the energy to write the post so it could be ready for you all in the morning. It takes a lot of energy to remember how to write Danish and then translate it. So now you just gonna have 2 posts to read which sounds pretty good to me.

So todays post will be about football, the American kind. I can guarantee that there will be at least 2 more posts that will be football realted. So this time it isn’t about any special football situation, but just more my overall experience with football over here.

Football is big, very big. If you don’t like football then you have a big problem as it is so important. For me there are 4 teams that are/have been important. Green Bay packers, NFL team of Wisconsin. Wisconsin Badgers, biggest university team I Wisconsin. Hartford Orioles, the team of my High School and then my football team for one week or so, Senior Girls.

The  will be a post about the whole my team later, so I wont go into details with that. So I will start with writing about my High Schools team, they aren’t really the best. All the game I went to they lost, however I discovered that it isn’t really that important how good they are. For to all the games I went to there was always a lot of people cheering for them, people dressed in black and orange from top to bottom. The student section where there was  a lot of jumping and cheering going on. Amazing experience to stand there and feel the energy from all the people who are so into it. You can caught and taken along for the ride, you have no choice you just become a football fan. In my school it isn’t like in the movies, the football players aren’t the kings of the school. However, I still think there is a certain respect for them. Every Friday when they had a game they would were the jersey in school. They had a home and an away jersey. They would give the one they weren’t wearing in the evening to their girlfriend or another girl so they could wear it for school. They did train really hard, every day.

Try to imagine how important the packers or badgers are to people, when the High Schools not really good team is so important. You can see it in school if the Packers are playing that night or played or played the day before. Then is the school filled with yellow and green packers clothing. Sundays there are sometimes Packers Parties,  a family with a big tv invites over friends and family to watch the game. The packers have won 12 game in a row and they won super bowl last year and I hope they will do it again while I’m here. That would be so awesome! Im a big fan even though I often fall during the games . Sunday is normally a day where you are tired, and the games are really long. I like to watch the beginning then I normally fall asleep for the middle and wake up for the ending. However Im a big fan! Im a cheeshead and proud of it,

Then there is Wisconsin Badgers which is the biggest university team in Wisconsin (I think). They are the team of University of Wisconsin –Madison which is where my Host brother goes. They are also very popular, there colors are red and white. So I like them even more because they share the color of Denmark. I have a badgers sweatshirt I like a lot. To there game there are always a lot of students, and they are pretty wild! They do a dance thing at one point during the game.. It is pretty crazy!

The thing I like best about football is that everyone at the games are all wearing a team jersey or clothes in the team colors. Everyone cares so much about it and you just get sucked right into it yourself. Even if you aren’t at the game but watching it on the TV you still wear all team colors. It is really cool. Im gonna miss it when I go back to Denmark, because there as much as I like it there is no way Im gonna stay up to watch it in the middle of the night.

There was a little something about football, what I have experienced with it and what I think about it. Hope you all had a wonderful 7th of December and that you all survived this post not coming the right day if you are in Denmark. But for me it is still good. 

1 kommentar:

  1. Din værste bror?!
    Jeg havde ellers hørt, at han er rimelig flink ;-)

    Det er rigtigt hyggeligt med din lille julekalender her, glæder mig til at læse alle indlæggene og håber lidt på, at du efter jul vil blogge bare engang imellem...

    SvarSlet