mandag den 5. december 2011

December 6....





Skole. . .



Første skole dag, første skole dag var ret forvirreende. Her over bliver eleverne jo ikke i det samme klasselokale og man har 5 min. til at komme fra et klasselokale til sit næste. Der går ca. 1500 elevere på min High School og når klokken ringer og man har 5 min. til at komme fra en ende af skolen til en anden plus et stop ved ens skab imellem Det var næste umuligt. Selvom jeg havde været inde på skolen flere gang og gå ruten som jeg går hverdag så jeg vidste hvor jeg skulle hen var det stadig næsten umuligt.

Da jeg var lille så snakkede jeg tit med mine venner om hvor sejt til ville være at have et skab ligesom de havde i filmen og tv serierne. Nu da jeg har haft mit skab i snart 3 måneder kan jeg siger til alle at det ikke er en god ting. Først tager det for de fleste rigtig lang tid at lærer at åbne det, der er en speciel måde man skal dreje låsen på og man skal skifte retning midt i det hele. Nogle gange kommer lidt af din jakke måske i klemme så kan det være næsten umuligt at åben skabet. Med mindre du lige sparker lidt på skabet. Så er jeg også så heldig at jeg har et skab til idræt, og det er anderledes end det andet og endnu sværere at åben. Det sker stadig nu at jeg ikke kan åbne det.

Timerne er selvfølgelig også anderledes.
·      I min første time har jeg idræt, der mødte jeg en anden udvekslingsstudent hun er fra Italien. Vi stod sammen fra første dag for vi var begge lidt forvirrede (også anden dag).
·      Anden time har jeg matematik, valgt vist en lidt for let klasse for har stort set lavet alt vi laver før. Men gider ikke rigtig skifte har det fint med at jeg har lavet det meste før.
·      Tredje time har jeg Kor, og det er bare super fedt. Vi startede med at synge første dag lige med det samme. Vi synger hele timen hver dag det er en rigtig god time.   
·      Fjerede time har jeg noget der hedder Bio Medical Science. Der er en klasse som fokuser på at give viden du kan bruge hvis du vælge en karriere som læge. Du kigger dog også på andre job muligheder inden for medicin feltet.
·      Så har jeg frokost fordi min skole er så stor så kan vi ikke alle sammen spise frokost på samme tid så der er to hold. Jeg har frokost med det første hold, det har de andre udvekslingsstudenter også så vi sidder sammen.
·      Efter frokost har jeg en klase der handeler om nyheder der forgår over hele verden. Vi ser nyhederne hver dag og diskutere dem. Så læser vi også artikler i et blad vi for som vi så snakker om også.
·      Sjette time har jeg engelsk og min klasse hedder verdens litteratur. Vi lærer om litteraturen fra mange forskellig lande og tidsperioder. Det er ret interessant, men nogle gang også lidt kedeligt.
·      Sidste skole time er Amerikansk Historie, det var ikke noget jeg valgt men noget man bare skal have som en udvekslingsstudent. Det er nok det sværeste fag jeg har. Men jeg synes nu det er godt at jeg lærere historien af det land jeg bor i nu. Det er dog svært siden vi jo ikke rigtig lærere noget om USA’s historie i folkeskolen.
·      Sidst time er en time hvor man kan laver sine lektier eller gå til sin lærer og få hjælp med dem. Alle på nær førsteårs elever og folk der dumper i et fag må slev bestemme hvor de vil sidde. For det meste for vi ikke laver så mange lektier men snakker bare mest.

Selvom første skoledag var meget forvirrende og hektisk. Så er skolen nu bare hverdag og ikke forvirrende mere. Glædelige 6 December, håber i alle for en fantastisk dag.



 School. . . 

The first day of school, the first day of school was really confusing. Over here the students don’t stay in the same room but have 5 min. to go from one room to the next classroom. In my High School there are about 1500 student and when the bell rings and you have 5 min. to get from one end of the school to the other with a stop by your locker in between. In the beginning it was nearly impossible. Even though I had been inside the school several times to walk the route I walk everyday between lessons so I would know where to go It was still nearly impossible. Now it is possible, but you cant stand a chat with your friends for a long time.

When I was younger I would talk with my friends all the time about how cool it would be to have a locker like the once they had in the TV shows and movies. Now that I have my locker in soon 3 months I can say it isn’t a god thing. First for most people it takes us really long time to really master opening it. There is a special way you have to turn the lock shifting directions all the time. Sometimes some you jacket might get stuck and then it is really as close as impossible to open it. Unless you give it a few kicks. Then I’m also so fortunate that I have a locker for gym, it is different than the other one and even harder to open.  Is still happens that I cant open it.

Now to the lesson which are obviously also different.
·      In my fist lesson I have gym. The first day of school I became friends with another exchange student who is in the class as well. She is from Italy, we stood together from the first day since we both weren’t really sure what to do and where al bit confused (we were also confused, if not even more the following day) .
·      Second hour is math. I think I might chose a math class that is a little to easy for me. I have done the majority of what we are doing before. However I don’t want to change, I don’t really caret much for math so easy is fine with me.
·      Third hours is choir, and that is just so awesome. We sang the very first day, right away. We sing everyday all of the lesson and it is just a really fun hour.
·      Fourth hour I have biomedical science which is a science class that focuses on medical things that you will need to know/be able to do if you want to go into the medical field. It is cool, except when we had to dissect a heart because it smelled really bad and I have lunch right after.
·      The school is so big that there are two lunches. I have the first lunch as well as the other exchange students and we all sit together.
·      After lunch I have a class called contemporary issues.  We watch the news, reads new article in a current events/news magazine and then we discuss the news.
·      Sixth hour I have World Literature. We learn about different writings from different cultures and different time periods. It is fairly interesting can be a bit tedious once in a while but mostly it is interesting go learn more about a culture.
·      Seventh and last hour of the day, as an hour where we are suppose to do our homework or go to a teacher if you need that teachers help. All the students ,except freshmen and people that are assigned to a room because they are failing a class, can go close to wherever they want to.

Even though my first day of school was hectic and confusing, I really like it. Now it is just normal and everyday live. Happy 6th of December, hope you all have a wonderful day and be safe.  

1 kommentar:

  1. Jeg tør vædde med, at du får fyldt dit skab så rigeligt op, inden året er gået! Mon du får brug for en trailer, når det skal tømmes ;-)

    SvarSlet