mandag den 5. december 2011

December 5. . . .


Dette indlæg komme til at handle om de gaver jeg fik i min pakke kalender  sidste uge og sådan vil det være hver mandag.

Først skriver jeg om de ting jeg har fået for det er jo dem der er på billedet. Den 1 December fik jeg Jul på Vesterbro med Anders Matthesen på dvd. Så hver dag kan jeg se et afsnit og få et godt grin. Indtil videre har afsnittene været super sjovt, har jo godt set hele julekalenderen før  men jeg vil skam gerne se den 100 gange. Anden skuffer ikke, hvis der er nogen der ikke har set den så skal de virkelig.

Den 2 december fik jeg ark med Julehjerter så skulle der flettes. Det tog rigtig lang tid selvom der kun var 13 hjerte jeg er ikke så fingerfærdig og det krævede alt min opmærksomhed. De blev nu flotte, så det gør ikke noget de tog lang tid. Jeg mangle bare at få sat hanke på så de kan komme op og hænge på mit værelse. Så kommer der lidt mere dansk jul i mit værelse.

Den 3 kan i ikke rigtig se på billedet, i kan se bogmærket som var en del af gaven. Men den rigtige gave var lakrids grammofonplader, dem har jeg dog allrede spist så de kunne ikke være med på billedet. De var super gode! Rigtig bløde, hold da helt ferie hvor var de faktisk gode. Jeg vil skynde mig videre til søndags gaven.

Den 2 Advent fik jeg en pose Haribo slik, det er helle ikke på billedet fordi jeg også har spiste det. Hvad kan jeg sige, når man er syg er det let at blive lækker sulten. Men heldigvis var der også noget som vil vare længere, et USB Stick med en masse stand up på. Det glæder jeg mig bare til at få set.

Alle de gaver var ikke kun fra min mor, også fra andre. Jeg siger mange tak til min mor og til de andre som gav en gave. I ved selv hvem i er.

Skrev noget med sne på facebook, der blev desværre ikke faktisk så smeltede det med det samme det rørte jorden. Nu kan jeg så læse at i har sne i Danmark, hvad er nu det? Det er da mig der burde have sne første! I må nyde det, så må jeg vente spændt på at min sne kommer.

Hav en vidunderlige første December og mandag.



Todays post will be about the present I got in my advent calendar and that is how it will be every Monday.

First I will write about the   presents I got since they are on the picture. December 1st I got a Christmas TV show that workers like an advent calendar. Everyday I get to see a new episode. It is called Jul på Vestrebro and my favorite Danish standup comedian made it.

December 2nd I got a sheet of pleated Christmas Hearts. You have paper that you cut and then pleat into hearts. I took me a really long time, as my fingers just aren’t cut out for doing work like that. However I got them all done, even thought there were only 1 it took me forever and I need all my concentration on the hearts while is was pleading them. Now I just need to put the handles on and they will be ready to decorate my room.

December 3rd is not really represented on the picture. I mean the red book mark was a part of it but the real present was candy and I already ate it. Danish licorice, most people over here don’t like licorice. I didn’t really care for it much in Denmark but over here I love it. The licorice was amazing really soft, holy cow it was good. Im gonna hurry on to Sundays present.

December 4th, second Sunday of advent I got some more candy from Haribo but again I already ate it. I know, I know but I have been sick and then candy can e resisted.  I also got a memory stick filled with lots of different standup comedy, something Im really excited to watch.

All the presents weren’t only from my mom, also from other people. I thank them all very much. It truly makes the start of everyday happy.

I wrote something on Facebook about snow the other day. Sadly it didn’t stick, it actually melted right away when it hit the ground. Now I can read there is snow in Denmark, what the heck is that all about? Im surely suppose to have snow first! Well hope all my danes enjoy the snow and I guess I will just have to wait for my snow to come.

Have an amazing 5th of December and Monday.  

2 kommentarer:

  1. Hej Laura
    Jeg kom da lige til at tænke på at du bliver nødt til at skrive 25 jule-indlæg, da du først for julegaver den 25?
    Julehilsner
    Amanda

    SvarSlet
  2. Halløj der - har du selv flette alle hjerterne?! Jeg troede, at du ville gi' din familie den lille udfordring? Men måske bliver der lejlighed til noget lignende senere.

    Det er dejligt at læse, at du hygger dig med kalenderen, det var lige det, der var meningen...

    SvarSlet