torsdag den 8. december 2011

December 8. . . .










Har ikke skrevet om nogle af mine andre pakker en, det kunne jeg sagtens. Tro mig jeg kunne skriver 100 sider om de pakker. For hver eneste af dem har gjort mig glad. Jeg kan ikke skrive det store om dem alle, det ville jo bruge alle jeres 24 indlæg. Jeg vil dog skrive om den jeg fik i dag, for den var da lige lidt for god.

Et stk. Billet til det nye show med Hr. Matthesen, fra min kære Farfar. Mange tak er alt jeg har at sige! Hvis du har snakket med mig i længere tid, så ved du at jeg fan af stand up. Ikke bare lidt, rigtig meget. Kan godt være lidt besat, og når jeg først kommer i gang med at snakke om stand up så er det ikke sikkert jeg stopper igen. Alle er næsten fan af anden, og jeg vil ikke siger jeg er den største fan. Men jeg er helt sikkert en af de store, kender du måske mange der har en kæmpe wallsticker af andens logo på deres væg? Det første live show jeg så var med Anden, så jeg har en særlig forbindelse til ham. Det var også på grund af Anden på Coke jeg blev rigtig fanget af stand up.

Det startede med Anden, og lidt efter Jonatan Spang. Hele tiden blev jeg fan af nye komikere men kun danske, men da besættelsen rigtig tog fat udvide jeg min horisont. Så ny har jeg ynglings komikere i forskellig dele af verden, i Danmark er det jo Anden, dog stærkt efterfulgt af Jonatan Spang. I Sverige er det Magnus Betner som var med i zulu comedy galla. Engelsk Ricky Gervais, og Irske Dara O’Briain. Indtil videre er de mine fanatiske 5, der er andre jeg rigtig godt kan lide. Men det tager noget tid at kommer på mit hold af favoritter. 

Hvem skal mon med mig? Det siger billetten ikke noget om, hvis jeg må vælge så vælge jeg farfar. <3  Glædelig 8 December, ønsk noget sne til mig tak! Har hørt i har fået hvilket er tosset siden jeg skulle have det først. Det er trods alt mig der bor i Wisconsin.


I haven’t written about any of my other present, but believe me I could. Trust me when I say I could easily write 100 pages about those present. For every single one has brought me joy. However I cant write about them all, because that would use up all your 24 posts. I will however write about the one I got today, because that was just to good.

One ticket to the new show with my Favorite Stand Up Comedian Anders “Anden”  Matthensen. I truly feel sorry for people who don’t know Danish just because they will never get the to experience how funny he is. The present today was from my dear granddad, thanks you so much is all I have to say. If you talk with me for a longer period of time, you cant help but notice my slight obsession with stand up comedy. Im a really big fan of stand up comedy, really big.  Once I get talking about stand up comedy I might not stop again. Im know to get a little geeky when the topic is stand up and I cannot hide my obsession. All most every single person in Denmark is a fan of Anden, and I wont say Im the biggest fan because Im not. But Im for sure one of the bigger. How many people do you know who have a wall sticker of the logo of Anden on their wall?  (Logo explanation: The logo of Anden is a duck, the reason being that And is the Danish word for duck. When you but en on And and make Anden that just means the duck. Anders the name of the comedian is also the Danish name for out Donald duck. In Denmark he is called Anders And. I hope this kinda gives an idea why his logo is a duck. If I don’t it isn’t really important.) Not many I guess.  The first ever live stand up comedy show I went to was with Anden, so I feel a special connection with him and his comedy. It was also his show Anden på Coke, which first got me hooked on stand up comedy.

In the beginning there was Anden and the Jonatan Spang that I was fan of. However I was constantly finding new comedians that I became fan of, but they were all from Denmark. AS my obessions grew however I started to broaden my horizon. So now I have favorite stand up comedians in different parts of the world. In Denmark I have Anden, right ahead of Jonatan Spang. In Sweden I have Magnus Betner, who performed at Zulu Comedy Gala. British Ricky Gervais and Irish Dara O’Briain. So far those are my fantastic five, I have others I really like. However it takes time to be on my team of favorites.

Wonder who Im gonna go with? That the ticket doesn’t say anything about, if I can chose my self, then I chose my granddad <3 Happy 8th December, wish for some snow for me thank you! Have heard it is snowing in Denmark, which is just crazy since Im suppose to get the snow first. Im after all the one living in Wisconsin. 

4 kommentarer:

  1. Tak Laura - nu sidder fasteren og griner højt.... Prøver at forestille mig farfar til anden !!
    Har sendt dig en lille julgave, så håber jeg at den når frem inden jul !!
    Knus
    Faster, som savner dine tørre kommentarer

    SvarSlet
  2. Tænkte nok, at lige denne pakke ville vække jubel :-)
    Jeg har hørt rygter om, at det er i november 2012, du skal afsted...

    SvarSlet
  3. Må man spørge hvor du har fået Anden wallstickeret fra? Har nemlig selv i længere tid prøvet at finde et sted man kunne få det lavet?

    SvarSlet