tirsdag den 13. december 2011

december 12....




Der er stadig ikke faldt sne ved mig. Tænk engang at jeg sidder i Wisconsin den 12 December  og der er stadig ikke sne!?! Der er ikke engang udsigt til sne i vejrudsigten. Siden den først december har jeg håbet på sne, men nu må det godt vente lidt for mig. For når man kommer hjem fra skole og pakkeposten har bragt to Hurleys, ja så kan man da ikke andet end at være glad for at sneen ikke er kommet. Til jer der ikke ved det, så er en Hurley en slags bat som man bruger til at spille den irske national sport Hurling. Er stor fan af sporten, men har ikke kunne spillet siden jeg kom her over da der ikke var plads til hurleys i min kuffert.  Jeg har spiller en gang siden jeg kom her, til Irish Fest i Milwaukee.

Da jeg stadig er mærket efter Harry Potter maratonen i weekend, så fik jeg ikke prøvet dem samme dag. Men dagen efter blev de prøvet og jeg er allerede rusten. Hva hulen er nu det for noget? Kun 3 måneder uden hurling og jeg spiller ligesom da jeg startede med at spille det.  Så nu håber jeg at sne venter en uges tid, så jeg kan få spillet lidt hurling før vinter kommer. For er blevet fortalt at når sneen først kommer så smutter den ikke før sidst i marts eller der omkring.

Synes i alle skulle prøve hurling og få det spredt i Danmark mens jeg er væk. Det ville være meget dejligt, så jeg kunne have en masse at spille med. Er også nød til at få lært nogle folk her over at spille så de kan spille med mig. Forsat dejlig December.


There still isn’t any snow by me. Can you imagine, I’m sitting in Wisconsin on December 12 and there is still no snow!?! There isn’t even snow on the weather forecast for the newt week or so. Since December 1st I have been hoping and wishing for snow, but now I don’t mind if it can wait a little longer. For when you get home from school to discover that the postman has brought you a couple of hurleys you, then it is not hard to be happy the snow hasn’t come yet. If you don’t know this, I’m guess most people won’t, Hurleys are used to played the Irish national sport Hurling. The fastest game on grass. I’m a big fan of the sport, but I haven’t had the opportunity to play over here since there was no room for hurleys in my suitcase. I did play once when I went to Irish Fest in Milwaukee.

When my body is still messed up from the harry potter marathon I didn’t get to try them the first day. But the day after I tried them and I can already feel I’m rusty.  What the heck? Only 3 months without playing and it feels like I’m playing the same way I was right when I started kayaking in Denmark. So now I hope that the snow will wait at least one week, so I will have a chance to play some hurling outside before winter comes. Important to play before snow as have been told that al the snow wont leave until March or something similar.

I think everyone should start playing hurling and that they should spread hurling through out Denmark so I have a lot of people to play with. I also have to teach a couple of people over here how to play so I have someone to play with. Continue to  have a wonderful December.  

1 kommentar:

  1. Lucky Girl! If you knew how much trouble Mr. O'Connor went through for you to have these hurleys!! Or should I write: the entire O'Connor family :-)
    You owe them - big time....

    So no snow but a lot of crazy hurley playing!
    Enjoy! I know how much you missed it...

    SvarSlet