torsdag den 1. december 2011

Baseball

Så er det tid til et indlæg om en ting jeg har oplevet for noget tid siden. Det var dog så dejligt at jeg gerne vil dele det med jer. Min første baseball kamp! Det var den 16 August og jeg så The Milwaukee Brewers. Jeg aner ikke hvem de spillede imod, alt jeg ved er at de vandt. Det var fantastisk, selvom det ikke var let at forstå. Baseball hat en masse regler og det kan godt tage lang tid at forstå dem. Jeg forstår den nu, tror det er fordi min værtsfar elsker baseball så vi har set en masse.

Milwaukees baseball stadion hedder Miller Park og det er en helt utrolig bygning. Taget kan åbnes og lukkes, da jeg var til kampen var taget åben. Når man ikke kender reglerne til baseball så virker det ikke så spændende. Men hvis du er lige hvor det sker så er det lige meget du ikke forstår reglerne. Stemmening fra alle de andre er så vild, du kan slet  lade vær med at blive revet med.

Hvis du dog alligevel bliver lidt træt af kampen og trænger til at få strækket bentøjet, så har er der en masse ting at se på stadion. Der er et slags børneområde. Der er også oplagte steder at tage billeder. Det var der jeg tog billedet med the racing sausages. Det er forskellig typer af pølser som løber kapløb rundt om baseball banen. Man skal vælge den pølse man tror vil vinde og så hepper man på den. Jeg/den pølse jeg valget vandt desværre ikke.

Da jeg opførte mig som en rigtig turist og tog billeder af alting mens jeg prøvede at gå (Ikke de bedste billedere) var der pludselig en mand der råbte efter mig. Jeg blev helt forvirret, men det vidste sig at han bare ville lade mig komme ind til kameraet og taget et billeder med den bedste udsigt over banen. Det virker at se lidt forvirret og uskyldig ud.

Ville ønske at alle mennesker kunne opleve en basebal kamp for det var så sjovt. Forvirrende første gang, men stadig en helt vidunderlig oplevelse.



Now it is time for a post about something that I have experienced a while ago. However, it was truly amazing so I still want to share it with you all. My very first baseball game! It was August 16th and the team I had the pleasure watching was the Milwaukee Brewers. I have no idea who they played, all I remember is that they won. I guess that is also the most important part. It was amazing, even though it wasn’t easy to follow. Baseball have a lot of confusing rules and it can take a while to understand them all. I understand them now, I think it is because my host dad loves baseball so I have watched a lot. Now I also love it.

Milwaukee’s baseball stadium is called Miller Park, it is a really cool building. The roof can be closed or open depending on the weather. When I was there it was open. When you don’t know the rules of baseball it can come of as a bit boring. However if you are where the action is,  it doesn’t even matter that you don’t understand the rules. The atmosphere there is so crazy you cant help to get caught up in it.

However if still get a little tired of sitting down watching baseball and feel like taking a walk, then there are lots of things to do at the stadium. There us an area kinda for smaller children. However, it is also a very good place to take pictures. It was there I took my picture with the Racing Sausages. It is different kinds of sausages that race around the baseball field. You have to call out which sausage gonna win and then you cheer really loud. My candidate didn’t win.

When I was acting like a real tourist, taking pictures of everything while trying to keep walking ( not the best pictures) I all of sound I hear a man yelling for me to come back and get a better picture as you cant take good pictures while walking. 
I was confused, however it turned out that he just wanted to let me in to the cameras where I got an amazing shot of the field. I guess I works to look a little confused and innocent.

Really which everyone could experience a baseball game because even though it is confusing at fist, it is still such a wonderful experience.






1 kommentar:

  1. Uha - kender dig godt nok til at vide, at du har været ved at besvime, da manden råbte efter dig. Gys!!
    Det er en fin ide med din julekalender her, skønne Laura, jeg ved, at mange allerede har været forbi og kigge.

    Mon de ikke lægger en hilsen på et tidspunkt...

    SvarSlet