søndag den 4. december 2011

Tennis




I dag for i et korter indlæg, fordi i har fået 2 lange og så er jeg syg. Det her indlæg er også om noget som startede da jeg kom her, men dog er sluttet for et par måneder siden.  Tennis. Her over laver man ikke sport i en klub som i Danmark, man vælger imellem de forskellige sportsgrene skolen har og laver en af dem.
Der er 3 sæsoner for sport (tror jeg), der er efterår som starter før skolen starter så i begyndelsen af  August og slutter engang i Oktober. Så er der vinter sport som er i gang nu, og forår sport som starter omkring Marts. For efterårs sports grene kunne jeg vælge mellem Tennis, Cross Country (løb), golf, søvmning og Volleyball. Jeg valgte tennis fordi der er rigtig mange piger der spiller det fordi alle kan, de andre sportsgrene skal du til try outs for altså prøver for at se om du er god nok. Så var det også den sport der lød mest interessant for mig.

Tennis var et rigtig godt valg, det var super sjovt og gjorde kæmpe fremskridt over sæsonen. Da jeg kom her havde de allerede trænet i en uge, og da jeg aldrig havde spillet før synes min værst mor at det kunne være en god ide lige at få en lille lektion i det motionscenter hvor jeg nu er medlem. Det synes jeg også det var, ville helts ikke møde op helt på bar bund.  Så efter en times tennis, var jeg klar til at begynde træning.

Vi var rigtig mange piger men det var bare rigtig hyggeligt. Mødte 2 andre udvekslingsstudenter på holdet og en masse søde Amerikanske piger. Vi trænede hver dag fra 15 1-17. Det var ikke en super hård træning, men det var rigtig varmt nogle gang og så var det hårdt! En af gangen glemte jeg at tage solcreme på  og blev rød af at spille de 2 timer. I starten var jeg rigtig dårlige, er ikke så god til at styre hvor mange kræfter jeg bruger. Det skal man helt kunne i tennis, men blev bedre hver uge og da vi sluttede havde jeg gjort meget fremskridt.

Nu spiller jeg tennis hver Lørdag i mit motionscenter, dog ikke i går da jeg var syg. Det er også rigtig sjovt der. Spiller med en af de andre Rotary udvekslingsstudenter fra Rotary. Jeg har desværre ikke så mange billeder fra sæsonen jeg kan vise jer, da jeg jo er optaget med noget andet imens vi træner. Men har dog lidt fra en kamp.  Glædelig 4. December og 2 søndag i advent.


Today my post will be short, one reason is because you got two long ones in a row second reason is because I’m sick. This post will also be about something that began when I just arrived here, however it ended a couple of moths ago after a longer period. Tennis. Over here they don’t really do club sports like in Denmark. Here all the sports are connected with your school. You chose between the different activities your school offers. There are 3 seasons for sport ( I think not really 100% ) there is fall which begins before school does so beginning of August and it ends somewhere in October. Then there are winters sports which are going on now and then there are spring sports that begins around March. For fall sports I could chose between tennis, cross country, golf, swimming and volleyball. I chose tennis because there are a lot of girls on the school who plays it, so it is very social. Also because it didn’t have an try outs meaning everyone could join the team if they wanted. So for me this sounded most appealing.

Tennis was a really good choice, it was so much fun and I made a lot of progress during the season. When I came here they had already been practicing for a week  and since I had never really played tennis before my host mom thought it would be good idea to get a little tennis lesson before I start practice. So I had a little tennis lesson in the gym where I’m a member now, I also thought it was a really good idea as I didn’t feel like going to practice knowing absolutely nothing. So after that lesson I was ready to start practice.

We were a lot of girls but it was just really nice. I met 2 other exchange students there and a lot of sweet American girls. Practice was everyday from 3-5 pm. It was really hard physical workout, but when it was really hot it was also really hard! One time I forgot to but on sunscreen and I got really red from playing those two hours. In the beginning I was really bad, as I’m not good at controlling how much force I use. This is important in tennis, especially when you are learning it. However, I got better every week and by the end of the season I had made massive progress.

Now I play tennis every Saturday I’m free at the gym where I’m a member. It is also a lot of fun there, I play with one of the other exchange students from rotary which is really nice because I get to see her once  a week other than once a month. Unfortunately I don’t have a lot of pictures from tennis since I was kinda busy during practice. However, I do have a few from one of my meets. Happy 4th of December and 2nd Sunday of Advent. 

4 kommentarer:

  1. Hejsa Laura.
    Hvor er det hyggeligt at få et lille glimt af din nye hverdag :o)Vi hygger os vældig med at læse dine indlæg !! God bedring fra Katrine & Faster

    SvarSlet
  2. Du ser knaldgodt ud i det korte skørt! Kan forestille mig, at du har været ret vild med at hoppe i det :-)

    Rigtig god bedring til dig herfra, mon mor Kathi ved, at saltstænger hjælper på det meste...

    SvarSlet
  3. Hvor er det hyggeligt at læse med her hos dig, og se hvor mange tanker, oplevelser og hverdagsting, der ligner utroligt meget, fra da min egen datter var i Oklahoma sidste skoleår :) Skal hilse fra hende og sige at CrossCountry er håååård! ;)

    SvarSlet
  4. Hej Laura.
    Når man har sådan en blog med skønne interessante historier, så risikerer man jo, at fremmede læser med.
    Sådan en er jeg - du kender mig ikke, men jeg er en fast læser af din mors blog og nu har jeg så fundet din blog.
    Det er et spændende afsnit af dit liv du er igang med nu - og tak fordi du vil dele det med hele verdenen - jeg vil glæde mig til at læse med på sidelinien.

    SvarSlet